Hoe het niet moet…

Hoe het niet moet…

Ik had mijn beste vriendin al een tijdje niet gezien vanwege de Corona crisis. Eindelijk konden we weer eens lekker ouderwets uit eten. We kozen ervoor om sushi te gaan eten. Bij binnenkomst moesten we even wachten voordat iemand ons kwam begroeten. Het ontvangst was vrij onvriendelijk toen ik aangaf niet te hebben gereserveerd. “Volg mij maar” zei de medewerker en als twee makke lammetjes volgden wij hem naar onze tafel. “U weet hoe ons concept werkt?” terwijl hij een tablet overhandigde en al bijna wegliep. Uh, nee? In een rap tempo legde hij uit hoe de tablet werkte en tikte meteen onze drankjes aan. De rest van de avond zijn onze bestellingen neergezet op tafel, zonder enig contact verder. Geen ‘eet smakelijk’, een leuk praatje of een check of alles naar wens is bij ons. Bij het afrekenen werd er gevraagd: “Was alles naar wens?” terwijl de medewerker naar de kassa keek. Geen oprechte vraag dus en dus gaf ik ook geen oprecht antwoord en ook geen fooi…